Nuffnang

Wednesday, November 5, 2014

Turunkan kadar kolestrol dengan PHYTOCOL-ST Shaklee

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Lebih 6 juta rakyat malaysia mempunyai kandungan kolestrol tinggi dalam badan berbanding di negara lain.
Kita lihat balik dari aspek pemakanan, memang makananlah sumber utama kolesterol. Apatahlagi makanan orang Malaysia terutama  Melayu dan India. Nasi Kandar, Rendang, Gulai, lauk goreng dan tumis, semuanya mengandungi kolesterol.


Ya allah bayangkan lah berapa banyak kolestrol masuk dalam badan kita. Kolesterol ni adalah bahan utama penyebab salur darah tersumbat( atherosclerosis ). Apabila salur darah cedera, kolesterol jahat akan berkumpul di tempat cedera dan membentuk plag. Makin lama dibiarkan makin besar plag dan salur darah makin tersumbat dan akhirnya darah tersekat. Kalau darah tersekat di jantung maka jadi serangan jantung. Kalau darah tersekat di otak jadi strok. Kalau darah tersekat di kaki maka jadi kaki gangrene.


==========================================================
PHYTOCOL - ST
Phytocol adalah pilihan semulajadi terbaik dengan pengambilan  2000 mg fitosterol setiap hari yang  disarankan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh.

Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih dan kaya dengan fitosterol iaitu  sejenis tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan.

Sterols dan stenols ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyebabkan salur darah tersumbat. Sterol dan stenoil terdapat dalam makanan seharian kita seperti memakan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato  setiap hari.


Keistimewaan Phytocol Shaklee
♥ Dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli dan aktif
♥ fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal untuk merendahkan paras LDL kolestrol
♥ mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
♥ kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIH
♥ tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan

Bagaimana Fisoterol dalam Phytocol Shaklee berfungsi?
Fisoterol secara strukturnya adalah sama dengan kolestrol dan bersaing dengan kolestrol untuk penyerapan di dalam usus.
Dengan pengambilan fitosterol yang banyak, semakin berkuranglah kolestrol yang akan diserap dalam tubuh dan akan merendahkan kadar  kolestrol LDL dalam tubuh kita.


✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...