Nuffnang

Monday, November 10, 2014

Omega Guard untuk ibu menyusu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 


Alhamdullilah, bulan ni bulan Omega Guard. Salah satu suppement wajib yang fa perlu ambil setiap hari.
Omega Guard bukan calang-calang supplement tau. Semua dah sedia maklum Omega Guard shaklee lengkap dengan  7 jenis asid lemak omega-3 yang diperlukan oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme, Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan supplement.

Selain itu,  EPA. EPA dan DHA penting dalam diet wanita hamil kerana memberi kesan positif terhadap perkembangan kognitif dan visual bayi.

Tapi apa kebaikan Omega Guard ni pada ibu yang menyusu dan bayi yang disusui? Banyak sebenarnya kebaikan Omega Guard ni. Macam fa rasa sekarang, bila susukan Airis, selera makan makin bertambah. Jadi nak elakan badan naik fa makan Omega guard yang kaya dengan sumber OMEGA - 3 sebab dengan memakan makanan yang tinggi dengan omega-3 akan mempercepatkan lagi pembakaran lemak badan dan ini FAKTA!

Semua sedia maklum, susu ibu tu yang terbaik. Segala macam khasiat, zat, vitamin terkandung dalam susu ibu. Jadi sebab itu fa memilih untuk breastfeed airis. Tapi untuk memastikan susu fa ni berkualiti, fa harus lah makan makanan yang berkhasiat setiap masa. Tapi semua makanan yang fa makan tu terjamin ke khasiatnya?

Salah satu sumber makanan yang penting ialah omega 3 kerana ianya baik untuk perkembangan otak bayi.

Sumber omega 3 boleh didapati dari
- salmon
- walnut
- sardin
- Flaxseeds
- Soy Bean
- Tuna
- Tofu
- dan TELUR Omega.

Tapi cukup ke omega 3 yang diperlukan oleh tubuh? Untuk pengetahuan semua, omega 3 ni mudah rosak jika berada dalam suhu yang terlalu panas. Jadi dah hilang khasiat omega 3 di situ. Rugikan!!
Sebab itu fa pilih omega guard shaklee sebagai supplement untuk fa dan airis sama-sama dapat khasiat omega 3 dan segala khasiat yang terkandung dalam Omega Guard Shaklee.


Kenapa omega guard shaklee bukan jenama yang lain?
♥ Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen.
♥ Kebanyakan jenama lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesihatan seperti plumbun,merkuri,etc
♥ Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana di hati lah terdapat kandungan toksik tinggi.
♥ Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies.Ikan-ikan yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak
tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain.


Khasiat omega guard pada ibu dan bayi
♥ bekalkan omega 3 untuk ibu dan bayi
♥ kandungan omega 3 dan DHA untuk perkembangan minda anak.
♥ Ibu yang menyusu yang mengambil 1000mg omega 3 sehari mendapati perkembngan otak bayi mereka lebih pantas
♥ kandungan EPA untuk jantung dan sendi dan kurangkan risiko sakit jantung kerana omega 3 menghalang pembentukan lemak tak baik
♥ mengurangkan selera makan si ibu dan menghalang pembentukan lemak
♥ Membantu penurunan berat badan ibu tanpa jejas penghasilan susu dan kualiti susu
♥ Menyalurkan khasiat untuk sistem imunisasi kepada anak

Hanya yang tetbaik untuk my lil princess Airis :)


PROMOSI OMEGA GUARD SEPANJANG BULAN NOVEMBER 2014

BELI 6 FREE 1
+ Free MEMBERSHIP
+ CASH BONUS
+ FREE 1 BOTOL OMEGA (Worth RP RM136)

@

BELI TWIN PACK (2 botol)
+ 5% OFF

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...