Nuffnang

Friday, October 31, 2014

Sumber Vitamin dan Mineral Penting Untuk tumbesaran Anak-anak

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Siapa yang pernah alami keadaan anak tak nak makan, anak tak lalu makan, anak memilih makan? Tak tahulah orang lain kan, fa kalau anak tak makan mesti fa risau. Ye lah, kalau tak lalu makan mungkin sakit. tapi kalau memilih makan, mana anak-anak nak dapat nutrien yang cukup untuk membesar kan?

Memang biasa lah anak-anak ni mana nak makan sayur kan, buah-buah pun susah nak makan. Tapi kalau junk food, manis-manis tu cepat je dia habiskan. Pernah tak tengok iklan susu dekat TV yang anak taknak makan then mak-mak beri mereka susu?  Kebanyakan susu sekarang dah lengkap dengan vitamin dan nutrien tapi cukup ke nak tampung keperluan anak-anak?

Fa cadangkan anda campurkan Meal Shakes dekat dalam susu yang anak-anak minum tu. Sebab semua dah sedia maklum, Meal Shakes merupakan minuman lazat yang kaya dengan sumber protein, vitamin dan mineral yang sangat membantu dalam perkembangan IQ dan tumbesaran anak-anak.
Meal Shake hanya mengandungi 120 kalori untuk setiap hidangan sebelum dicampur dengan minuman lain.

6 fakta menarik tentang Meal Shakes Shaklee:

► Nutrisi Lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin,mineral, dan zat.
► Membekalkan nutrisi kepada tubuh - Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa) membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
► Membantu tumbesaran - Mengandungi asid folic, biotin, kaya dengan kalsium magnesium yang diperlukan untuk pembinaan tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
►Anti oksidan - Mengandungi vitamin A,C,E, Zinc, Selenium, yang merupakan agen ati-oksida melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
► Megembalikan seri wajah - Mengandungi Vitamin B yang lengkap, zat Besi dan copper yang cukup untuk bina sel-sel darah merah yang sihat sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.
► Detoksifikasi - Kaya dengan serat untuk membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut & usus
► Rasa yang lazat - Perasa vanila yang lazat, tidak mengandungi pewarna & gula tiruan.

Meal Shakes diperbuat dari bahan-bahan semulajadi iaitu buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin ialah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protien yang sangat berkualiti dan mudah diserap kedalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke dewasa. Ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

Kesan kekurangan nutrisi pada kanak-kanak:

1) Obesiti
- Obesiti atau kegemukan boleh menjadi bahaya dan membawa kompilasi kesihatan hidup. Obesiti terjadi akibat pengambilan kalori yang berlebihan termasuk pengambilan makanan yang mempunyai tahap lemak, gula dan sodium yang tinggi.
- Obesiti pada kanak-kanak boleh membawa kepada penyakin kencing manis, tekanan darah tinggi, kanser dan masalah kesihatan yang lain.
- Jika ini tidak dibendung akan menyebabkan imej diri negatif, kualiti hidup menurun dan amat sukar memperbetulkan tabiat makan dan diet yang seimbang.
- Meal Shakes mengandungi gula dan ia dalam bentuk fruktosa yakni karbohidrat semulajadi dari buah-buahan & sayur-sayuran. Gula dalam Meal Shakes diekstrak dari jagung.

2) Kesihatan mental dan emosi
- Kanak-kanak yang tidak mempunyai akses kepada pemakanan yang betul adalah lebih cenderung untuk mengalami masalah psikologi seperti keresahan atau kurang keupayaan dalam pelajaran.
- Kajian dalam "Indian Journal of Psychiatry" pada tahun 2008 menyatakan kekurangan zat besi berkaitan dengan gangguan hiperaktif kanak-kanak.
- Kekurangan iodin juga telah dikaitkan dengan beberapa kecacatan perkembangan.
- Tabiat pemakanan kanak-kanak seperti melangkau waktu makan atau ketagihan makanan bergula, juga dikaitkan dengan kemurungan. Selain itu, masalah-masalah kesihatan mental dan emosi kanak-kanak, obesiti dan rendah diri mungkin disebabkan pemakanan tidak seimbang.

3) Pendidikan
- Kekurangan vitamin, nutrien dan mineral yang tidak cukup pada kanak-kanak akan membawa kepada masalah seperti keletihan, kekurangan tenaga dan kegagalan IQ untuk berkembang.
- Pemakanan yang tidak seimbang membuatkan kanak-kanak gagal untuk berkembang maju dalam bidang akedemik dan sosial dan mempunyai tahap IQ yang rendah.

4) Penyakit
Pemakanan tidak seimbang dan obesiti mempunyai risiko tinggi untuk menyebabkan penyakit-penyakit kronik. Salah satu daripadanya adalah diabetes jenis 2, yang boleh dicegah dengan perubahan gaya hidup yang sihat. Diabetes jenis 2 adalah akibat daripada pemakanan yang tidak seimbang sejak zaman kanak-kanak, boleh membawa kepada masalah lain termasuk penyakit jantung, strok, anggota amputasi dan buta. Pemakanan tidak cukup nutrisi ketika zaman kanak-kanak juga mempunyai potensi untuk memberi kesan negatif ke atas kesihatan reproduktif seseorang. Pemakanan yang tidak seimbang juga mempengaruhi perkembangan tekanan darah tinggi, strok, kanser dan penyakit jantung.


Sampai bila kan nak tangguh-tangguh untuk berikan anak anda sesuatu yang terbaik? Kalau kita boleh berhabisan belikan mereka barangan boleh jugak laburkan sikit untuk kesihatan mereka.

Harga Retail :
RM113.75 per canister dengan berat 544gm

========================================================================
Apakah kebaikan dan manfaat Meal Shakes?

  • Nutrisi lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
  • Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh - kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan lain-lain.
  • Membantu tumbesaran - mengandungi asid folik, biotin dan kaya dengan kalsium dan magnesium.
  • Anti oksida - mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  • Mengembalikan seri wajah - mengandungi vitamin B, zat besi yang lengkap dan copper untuk membina sel-sel darah merah yang sihat sekaligus memberi kulit/wajah yang lebih cantik.
  • Detoksifikasi - kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dari perut dan usus.
  • Penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan tenaga.

Siapa yang disarankan mengambil Meal Shakes?

  • Kanak-kanak yang sedang membesar (1 tahun ke atas mengikut sukatan yang ditetapkan)
  • Kanak-kanak yang mengalami masalah sembelit, mudah demam, ekzema, asma
  • Kanak-kanak atau orang dewasa yang tiada selera makan
  • Pelajar sekolah
  • Ibu hamil
  • Ibu menyusu
  • Mereka yang ingin menaikkan berat badan
  • Mereka yang ingin kulit cantik berseri
  • Mereka yang tidak boleh menelan pil (warga tua/orang sakit yang makan & minum melalui tiub)
  • Mereka yang inginkan makanan segera yang berkhasiat
  • Mereka yang sering keletihan dan kurang bermaya.
LAST DAY GRAB FAST!!!!

PROMOSI MEAL SHAKES BELI 3 PERCUMA 1 SEPANJANG BULAN OKTOBER 2014

  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendah lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
  • Sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetapi Ibu menyusu , Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua
  • Setiap bancuhan Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.
JOM DAPATKAN SEKARANG SEBELUM TAMAT TEMPOH PROMOSI!!
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-384 1916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan Tasik Selatan
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...