Nuffnang

Friday, October 17, 2014

Meal Shakes Shaklee untuk atasi anak sembelit

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Bila anak sembelit yang paling tak senang duduk mesti mak bapak kan? Kesian tengok anak yang menderita meneran sampai merah-merah muka. Buat lagi kesian bila ada luka mesti menjerit menangis si kecil tu. Fa dah alami sendiri bila airis sembelit. Cumanya fa tak bawa jumpa doktor sebab keadaan sembelit dia masih boleh dikawal. Boleh baca dekat entry sebelum untuk Tips dan Petua atasi Sembelit pada Bayi.

Selalunya jika kita pergi jumpa doktor, doktor akan berikan ubat Lactulose.  Lactulose ini bertindak untuk melembutkan najis dan akan memudahkannya untuk keluar. selagi boleh elak dari beri anak ubat kita elak kan lah ye. Selain ubat ikhtiar lain dengan berikan anak anda MEAL SHAKES SHAKLEE.

Meal Shakes memang sesuai diambil oleh kanak-kanak yang berumur 1 tahun ke atas sahaja. Manakala untuk bayi yang kurang dari 1 tahun boleh amalkan tips yang fa bagi dekat entry lepas atau kalau bayi menyusu badan , ibu-ibu boleh minum Meal Shakes ni sebab apa yang ibu makan akan di salurkan dari susu ke perut anak kan? Dan utuk bayi yang kurang dari 6 bulan dan menyusu secara ekslusif kerapkan beri anak susu sebab susu ibu tu dah cukup untuk atasi anak sembelit.


Meal Shakes Shaklee merupakan minuman yang kaya dengan kandungan SERAT di samping mengandungi Vitamin B-12 yang merupakan komponen Vitamin B yang berfungsi untuk melancarkan penghadaman perut.

Kandungan SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencuci' usus dan perut anak kita.

SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan.

Pengambilan air yang mencukupi penting untuk membantu serat menyerap air dari najis supaya najis menjadi lembut. Serat yang terkandung dalam Meal Shakes akan mengaktifkan pembuangan najis dan membantu mengeluarkan dngan mudah.


Sedikit Tips anak sembelit:

  • Pastikan anak anda minum air masak yang mencukupi
  • Beri jus betik yang dikisar sebab betik mempunyai serat yang tinggi dan merangsang pergerakan usus.
  • Buah buahan dan sayuran bertindak sebagai pelembut najis. Beri mereka makan beberapa potong sehari atau campurkan dengan makanan mereka.
  • Urut-urut perut anak anda secara membulat beberapa minit atau cuba baringkan bayi anda angkat kakinya keatas dan gerakkan seperti kayuhan basikal. Ini akan membantu menggerakkan najis di dalam ususnya.

PROMOSI MEAL SHAKES BELI 3 PERCUMA 1 SEPANJANG BULAN OKTOBER 2014

  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendah lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
  • Sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetapi Ibu menyusu , Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua
  • Setiap bancuhan Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.
JOM DAPATKAN SEKARANG SEBELUM TAMAT TEMPOH PROMOSI!!
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-384 1916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan Tasik Selatan
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...