Nuffnang

Wednesday, May 21, 2014

Legakan Batuk & Selsema dengan Nutriferon.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Fa nak Share entri ni, ada tak yang ada anak dengan masalah nafas berbunyi masa tidur? atau selsema & batuk yang tak baik-baik? Fa pernah terbaca masa tengah blogwalking, bayi yang nafasnya berbunyi (macam dengkur) kemungkinan besar akan diserang asma dan akan menyukarkan dia untuk tidur lebih lena setiap malam disebabkan gangguan pernafasan tu,

Selepas Airis baik dari demam dulu, dia start batuk & selsema. Walaupun tak teruk tapi buat dia tak tidur malam sebab nafas dia berbunyi. Setiap malam fa akan spray hidung Airis dengan "nasal Spray" yang Dr.Cheok bagi untuk masalah nose blocked Airis. Nanti fa cerita dekat lain entri pasal Nasal Spray ni ye.

Nasal Spray jenama Sterimar yang Airis guna untuk legakan nose blocked
Lepas spray ni Airis memang tidur lena. Tapi lepas dia demam start balik bunyi-bunyi kasar macam dengkur setiap kali tidur. Setiap malam memang sapu Vicks dekat dada, belakang dan tapak kaki. Tapi still Airis akan kerap terjaga bila dia rasa tak selesa. Kesian anak Mamy!

Bulan lepas waktu chekup Airis dengan Dr Cheok (Columbia) fa ada lah mengadu pasal masalah Airis. Fa tak sure dengkuran & pernafasan tak selsa tu disebabkan nose blocked Airis atau lung dia penuh kahak. Sebab Airis selsema dan batuk & adakalanya hingus keluar.

Dr.Cheok bagitau lung Airis clear, maknanya tiada tanda-tanda asma. Lung dia pun tak bunyi jadi dia cakap fa jangan risau sangat. Airis sihat cuma selsema & batuk ni mungkin akan lambat baik. Sesetengah bayi mungkin sensetif dengan cuaca atau persekitaran. Sama lah macam kita kan kena habuk sikit dah bersin & batuk. Untuk bunyi-bunyi tak selesa waktu Airis tidur tu, Dr,Cheok suruh continue spray dengan nasal spray yang dia bagi dulu. No ubat for baby yang below 1 year. Kesian baby kalau bagi ubat macam-macam.

Tapi ni dah dekat sebulan Airis still batuk & selsema. Walaupun jarang ada tapi fa perasan bunyi dengkuran tak selesa tu kerap jadi. Fa memang takan bagi ubat selsema & batuk. Airis kecik lagi, kesian dia kena telan ubat pulak. Dulu masa dia demam, bertabah fa bagi dia makan ubat. Kecik-kecik dah sua dengan ubat.huhuhu. Jadi untuk elakkan dia kerap selsema & batuk fa campur NUTRIFERON dalam Performance Drink dan minum setiap pagi.

Alhamdullilah dah 3 hari fa amalkan Nutriferon ni. Airis tidur makin lena, Bunyi-bunyi pun dah kurang. Batuk & selsema pun setakat ni fa tak dengar lagi,

Fa rasa penangan Nutriferon, Mealshakes & Performance Drink yang fa minum buat antibodi Airis makin kuat. Insyaallah. Fa pun sama kurang batuk & selsema. Sebab fa pun pantang dengan keadaan berhabuk konfem lepas tu selsema & batuk yang lambat baik

Salah satu kebaikkan NUTRIFERON: (Nutriferon)
  • Melindungi dari Influenza - mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara. Berkesan melindungi daripada virus, mikrob termasuk selsema, elergi, inflamasi dan influenza.






Untuk anda yang ada bayi bawah setahun yang kerap demam selsema & batuk boleh amalkan minum Nutriferon ni. Lepas tu direct feeding dia. KAsi serap dalam badan si kecil. & pada mereka yang ada anak yang mempunyai masalah yang sama tapi berumur setahun keatas, boleh campurkan setengah stik Nutriferon dalam jus,susu atau minuman kegemaran mereka.

Offer Mealshakes BUY 6 Free 1 masih lagi ada sampai hujung bulan ni ye. Cepat-cepat grab sementara promosi masih ada,

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...