Nuffnang

Tuesday, April 16, 2013

Sukar Hamil - Mencari punca KETIDAKSUBURAN



Salam Semua,

Baca tajuk kat atas tu mesti ada yang mengalami masalah yang sama kan? Selalu kalau cerita pasal tidak subur.. orang akan menunding jari dekat kaum-kaum hawa. Tapi tahu tak kaum adam jugak ada masalah yang sama?? cuma mungkin peratus nya kurang la berbanding kaum hawa.

Mesti ada yang cemburu bila seseorang tu kahwin baru berapa bulan tapi dah pregnant... macam fa la.. fa dah kahwin hampir 2 tahun.. tapi Allah belum beri fa & suami rezeki zuriat. Tapi tak bermakna fa duduk diam tak buat apa... Fa usaha..cuba macam-macam product & doa moga Allah kurniakan Fa anak yang selama ni fa & suami tunggu.

Alhamdullilah, setakat ni fa takada masalah hormon, Period fa pon datang setiap bulan dan normal. Doctor pon cakap Fa n suami ok mungkin belum diberi rezeki, Tapi ada jugak kawan-kawan fa yang mengadu mempunyai masalah hormon & kitaran haid yang tidak teratur.. Sebelum Fa cerita panjang..jom kita baca punca-punca ketidaksuburan.

Punca ketidaksuburan WANITA
Saluran tiub fallopio tersumbat – disebabkan jangkitan kuman yg menyebabkan tuib fallofio tersumbat atau kandungan luar rahim dan juga disebabkan endometriosis.
Endometriosis – terjadi apabila tisu dari selaput rahim (endometrium) berkembang dan tumbuh di luar rahim. Terdapat tisu endoetrium yang melalui tuib fallopio ke ruang perut semasa kitaran haid yang menyebabkan radang setempat yang menyebabkan organ berdekatan perut melekat sesame sendiri dan menyebabkan kesakitan haid.
Gangguan telur – hormon tidak seimbang menyebabkan gangguan dalam proses ovulasi hingga menyebabkan telur tidak matang. Keseimbang hormone boleh berlaku disebabkan berat badan yang berlebihan atau kurang berat badan, mengalami perubahan berat badan mendadak dalam masa yang singkat dan juga boleh disebabkan oleh kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik.


Masalah rahim – ketumbuhan pada rahim (fibroid) iaitu terdapat ketumbuhan di dalam rahim yang terbentuk daripada lapisan otot dan tisu penghubung di dalam rahim. Ia bole membesar dan menyebabkan kesakitan semasa period.
Punca ketidaksuburan LELAKI
Sperma tidak matang – masalah ini berlaku apabila lelaki tidak dapat menghasilkan sperma normal yang mencukupi dan dapat bergerak bebas. Kegagalan ini mungkin disebabkan jangkitan kuman semasa kanak-kanak. Pembuluh darah yang membengkak pada alat kelamin juga menyebabkan masalah ini. Penyebab lain adalah seperti gangguan hormon, masalah keturunan dan faktor persekitaran. Selesema juga boleh membawa kesan kepada kekurangan kualiti sperma.
Gangguan pengangkutan sperma – kekurangan sperma yang dapat memasuki tubuh wanita kerana salur duktus yang membawa air mani tersumbat.
Berdasarkan punca-punca di atas, beberapa langkah boleh diambil untuk hamil iaitu:-
  1.  Ketahui waktu subur 
  2.  Mengambil Multivitamin (Asid folic) / Vitalea(Shaklee)
  3.  Dapatkan berat badan ideal 
  4.  Tingkatkan kesuburan lelaki
  5.  Kurangkan tekanan
 Bila dah tahu punca-punca ketidaksuburan & langkah-langkah untuk hamil baru fa boleh kenalkan kepada SET KESUBURAN Shaklee/SET SUAMI ISTERI. Fa nengaku fa pon makan Supplement ni dan Fa paksa suami fa makan jugak. baru je pon makan.. & still akan makan sampai la nampak kan hasil. memang ada je mulut-mulut jahat cakap "makan macam-macam..pregnantnye tak pon" tapi bagi fa tak salah mencuba kan..& tak salah jugak kita share apa yang kita cuba... ANAK TU REZEKI DARI ALLAH Dia yang MAHA Mengetahui.Fa ingatkan supplement ini bukan jaminan untuk hamil, namun sebagai usaha untuk menstabilkan hormon, membaiki sel-sel badan agar berfungsi sepenuhnya dalam usaha untuk mendapatkan zuriat.

Apa Ada Dalam SET KESUBURAN/SET SUAMI ISTERI:
 ISTERI:
 GLA Complex
  • Melancarkan kitaran haid
  • mengimbangkan Hormon
  • membantu tubuh menghasilkan "cecair kesuburan" yang memberi ruang kepada sperma untuk terus hidup didalam tiup falipio sehingga 5 hari.
ESP
  • Menguatkan rahim 
  • Membantu membentuk sel ovum yang sihat bagi meningkatkan peluang persenyawaan
SUAMI :
Vitamin E (Vita E Complex) 
  • - Memberi lebih tenaga (seksual)
  • - Ereksi yang lebih lama
  • - Lebih mudah terangsang
  • - Libido yang lebih kuat
  • - Orgasma yang lebih kerap dan bersemangat
ZincComplex
  • Meningkatkan penghasilan testosterone, 
  • meninggikan kiraan sperma, untuk pertumbuhan 
Shaklee ID (949399)

Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & dapatkan harga Penjimatan. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...