Nuffnang

Wednesday, November 5, 2014

Resepi Bayi 11 Bulan : Bubur Salmon

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Masa fa pergi IMKK, 4 hari mama jaga airis jadi 4 hari jugak lah mama masak bubur untuk airis. Taktaulah ape sedapnya bubur mama masak tapi airis kalau makan berselera sangat. Brtul lah fa teringat masa adik lelaki fa kecik, mama akan masak bubur dalam slowcooker dan bila fa balik sekolah, memang bubur dalam slowcooker tu yang kami cari. Biasa je, tapi penuh perisa dan kasih sayang! Masakan Mama memang THE BEST!!

Fa tanya mama, letak garam ke dalam bubur airis. Apsal cam sedap sangat. Tapi mama cakap mana ade garam dan fa tengok sendiri cara mama masak. Memang garam-less.

Basic dia sama je - carrot, bawang kecil, sawi. Pastu letak lah apa-apa perisa macam ayam ke ikan ke daging ke. So hari ni, fa cuba buat bubur ala-ala mama tapi guna salmon.


Bahan-bahan:
Beras
Air
Carrot - sagat halus
Sawi - cincang halus
Bawang merah - cincang halus
Bawang putih (optional) - cincang halus.
P/s boleh je guna ape-ape sayur ikut krativiti korang.



Isi Ikan salmon - goreng dulu dengan EVOO asingkan kulit dan tulang.


Letak semua dalam slowcooker. Ikan salmon yang dah goreng tu pastikan takde tulang ye. Masuk sekali dengan minyak goreng tadi dalam slowcooker. Tunggu sampai masak sejukan dan hidang.

Info Sihat : 
Ikan salmon juga terkenal sebagai ikan dengan kandungan gizi yang tinggi dan memiliki berbagai macam khasiat bagi tubuh. Salah satu kandungan yang ada dalam ikan salmon adalah omega-3 yang sangat tinggi dan baik untuk perkembangan otak dan tumbesaran bayi.

Sharing Is Caring 

==============================================================

PROMOSI OMEGA GUARD SEPANJANG BULAN NOVEMBER 2014


BELI 6 FREE 1
+ Free MEMBERSHIP
+ CASH BONUS
+ FREE 1 BOTOL OMEGA (Worth RP RM136)

@

BELI TWIN PACK (2 botol)
+ 5% OFF

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...